artikel

Wim Kruithof: ‘De buurtbewoner van nu is klant van morgen

Horeca

Wie wordt er de nieuwe mr. of mrs. Catering? Vandaag stellen we u Wim Kruithof van Stichting Zorginstelling Gooioord uit Naarden voor.

Wim Kruithof: ‘De buurtbewoner van nu is klant van morgen

Wim Kruithof stelt de klant voorop. En hij kijkt vooruit. ‘De buurtbewoner van nu is de klant van morgen’.

Naam: Wim Kruithof.

Categorie: Grootkeuken/institutionele catering.

Functie: Manager restauratieve voorzieningen bij de Stichting Zorginstellingen Gooioord in Naarden.

Belangrijkste taken: bepaalt in samenwerking met directie het voedingsbeleid, initieert vernieuwingen en ziet toe op de juiste uitvoering van het beleid. Stelt de materiële en personele begrotingen op.

Belangrijkste ontwikkelingen: grotere productiekeukens beleveren satellietkeukens, nauwere samenwerking met leveranciers en bedrijfsleven, ontwikkeling van nieuwe zorg- en cateringproducten, zoals à la carte restaurant en plus-paketten. De klant krijgt meer te besteden en is veeleisender.

Doel: Optimalisering van het gebruik van keukencapaciteit en fine tuning van de logistiek. En door middel van catering meer bieden, zonder dat daar extra budget tegenover staat. Met andere woorden: winst maken op de kosten die je niet uitgeeft.

Visie op voeding: er wordt nog te weinig naar de klant geluisterd. De klant wil een breed assortiment, waaruit hij kan shoppen. Maar geef de voeding wel altijd de signatuur van de kok mee. Verder moet de voedingsdienst ook meer naar de klant toe. De buurtbewoner van nu is de klant van morgen.

Personeel: Verantwoordelijkheden leggen waar ze horen, dat wil zeggen ontwikkeling van zelfsturende teams. Scholing en coaching zodat de bedrijfsdoelen ook werkelijk gehaald kunnen worden. En: op z’n tijd met z’n allen uit eten.

Promotie: Een uitgebreid verkoopplan met een uitgebreide introductie. Een kwaliteitssysteem dat met de klant wordt besproken. Logo op vrachtwagen en op menulijsten. Pr-activiteiten naar bijvoorbeeld de buurt toe.


Toekomst
: De conveniencemarkt zal volwassener worden, samenwerking en uitbesteding nemen toe. Zorgpakketten met voing als heel belangrijk element, net als boodschappenservice.

Drie sterke en drie zwakke punten

Drie sterke punten: doelgericht en ondernemend, creatief en enthousiast, gevoel voor humor.¤¤Drie zwakke punten: kort door de bocht, teveel in korte tijd willen doen, te veel bij alles betrokken willen zijn.¤¤