artikel

Winnaar Horecava Innovation Award: ‘Dit is een aanmoedigingsprijs

Horeca

og wat beduusd en onwennig keek Wessel Wessels om zich heen. Ruim vier uur geleden won hij de prestigieuze Horecava Innovation Award en ruim door de helft van de middag regeerde ongeloof nog bij hem. De Chippery is de oorzaak van deze briljante beursopening voor de Naardense ondernemer. Een uitgekiend chipsconcept, zo overgewaaid uit de Verenigde Staten. Een kort interview met misschien wel de gelukkigste beursdeelnemer van de eerste dag.

Winnaar Horecava Innovation Award: ‘Dit is een aanmoedigingsprijs

Wessels: ‘Het dringt nu een beetje tot me door. Mijn collega wist tijdens de bekendmaking van de algehele prijs niet eens dat we die prijs ook hadden gewonnen. We hadden immers de prijs al in de categorie Food & Beverage. Zonder bluf durf ik te zeggen dat ik in onze categorie de eerste prijs wel een beetje had verwacht. We zijn in maart 2002 met dit product begonnen en vallen nu al in de prijzen. Zie het als een aanmoedigingsprijs.

We leveren een volledig concept. De naam, uitstraling, verpakking, olie, machine, aardappel en expertise. Alles verpakt in een concept. Zo juist hoorde ik iemand zeggen ‘die machine maken we gewoon even na’. Ja, ja. Maar zo werkt dat niet. Er komt namelijk veel meer kijken bij ons product.’

Wessel Wessels vervolgt zijn succesreeks. Zijn eerstvolgende taak: het ophangen van grote borden waarop staat dat de Chippery de Horecava Innovation Award heeft gewonnen. De beurs van Wessels kan niet meer stuk.