artikel

Horeca Top 100 2014 nr.10: Best Western Hotels

Horeca

Best Western heeft de omzet via het loyaliteitsprogramma steeg met liefst 40 procent zien stijgen. Ten opzichte van 2012 groeide de branddelivery met 23 procent en dat betekent volgens topman Wytse van den Berg dat het ‘merk’ steeds relevanter wordt voor de aangesloten hotels en de return on investment beter.

Tegenvallers waren er ook. Het faillissement van het Art Hotel in Eindhoven en het bijbehorende persoonlijke drama voor de toenmalige eigenaar gingen Van den Berg niet in de koude kleren zitten. Maar dankzij de doorstart viel de schade voor medewerkers en Best Western gelukkig mee, voegt hij er aan toe. De toekomst wordt zonnig ingezien, maar dan moet het economisch herstel wel krachtig zijn. Immers, de aanbodkant is de laatste jaren wel erg fors gestegen. Dus gaat Best Western investeren in ICT (CRM en Bigdata) om de potentiële gast als eerste te vinden.


Vestigingen: 43

Omzet: €121 miljoen (€118 miljoen) ▲2,5%

Rapportcijfer: 8 / economisch klimaat: 6

Verwachte omzetgroei: 6% 
www.bestwestern.nl