artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 34: Febo

Horeca

Het Amsterdamse familiebedrijf Febo groeit niet onstuimig. Dat is een bewuste politiek. Febo kiest voor een gedegen, kalme expansie.

In 2013 openden drie vestigingen, allemaal in Amsterdam. Een definitief einde leek er te komen aan de aanwezigheid van Febo op het Stadionplein, de beroemdste vestiging. Inmiddels is echter duidelijk dat Febo toch een plekje krijgt binnen het te herontwikkelen plein bij het Olympisch Stadion. Directeur Dennis de Borst 
beschouwt dit als een hoogtepunt van het jaar. Febo investeert in 2014 in een verdere uitrol van thuisbezorging. Bovendien wil de formule nadrukkelijker uitdragen dat er uitsluitend dagverse producten uit eigen fabriek worden verkocht via de snackbars en automatieken. De komende vijf jaar wil Febo doorgroeien naar tachtig vestigingen en zo landelijke dekking bereiken.


Vestigingen: 65
Omzet: €36 miljoen (€35 miljoen) ▲2,9%
Rapportcijfer: 8 / Economische klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 5% 
www.febo.nl