artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 39: AC restaurants & hotels

Horeca

De verbouwing en heropening van Tulip Inn Amsterdam Riverside is volgens Autogrill Nederland, het moederbedrijf achter 
AC Restaurants en Hotels, het zakelijke hoogtepunt van 2013. Het resultaat mag er zijn: een nieuwe look met natuurlijke materialen, een groen karakter en een ‘touch of Van Gogh’, aldus Fred Hegt, head of operations Autogrill Nederland.

Dieptepunten kan Hegt voor 2013 niet noemen. Al is de omzet wel een tegenvaller: met €1,1 miljoen gezakt. En omzetgroei verwacht AC dan ook niet in 2014. Wel wordt er €1 miljoen geïnvesteerd in verbetering van in- en exterieur op bestaande locaties. Uitbreiden van de posities langs de snelweg, blijft de focus van Autogrill Nederland. Helaas is de concurrentie moordend op dit gebied. Steeds meer aanbieders van food in tankstations richten zich op de reizende gast.


Vestigingen: 18
Omzet: 32,9 miljoen (€34 miljoen) ▼3,2%
Rapportcijfer: 6 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 0%
www.ac.nl