artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 47: The Vincent Hotel Group

Horeca

De Nederlandse groep The Vincent Hotel Group (TVHG) groeit hard en stoomt daarmee deze lijst in. In 2013 kwamen er vijf vestigingen bij en ook dit jaar wordt op vier plekken de deur geopend. In die vier hotels wordt €95 miljoen geïnvesteerd, waardoor de omzet liefst 74 procent moet gaan stijgen.

Ondanks deze rooskleurige cijfers is coo Albert Roebersen, die begin 2013 aantrad, voorzichtig. ‘Ik zie stagnatie in bestedingen in de nationale markt en beperkingen in bestedingen in zowel de zakelijke als de toeristische internationale markt.’
Eind 2012 kreeg de groep een kapitaalinjectie van Britse beleggers, die moet de komende jaren resulteren in twintig hotels in Nederland en tachtig in de rest van Europa. TVHG exploiteert hotels met de 
merken Holiday Inn Express en Hampton by Hilton. Daar zouden Crowne Plaza en Park Inn by Radisson bij komen.

Vestigingen: 9
Omzet: €26 miljoen (-)
Rapportcijfer: 7 / Economisch klimaat: 6
Verwachte omzetgroei: 74%

www.tvhg.com