artikel

Mystery guest

Horeca

Een goede horecaondernemer doet niet alleen alles om het de gasten naar de zin te maken, hij of zij durft dat ook met enige regelmaat door externen te laten onderzoeken en beoordelen. 
Vaak denk je als ondernemer dat jij en je team het allemaal best prima doen.

Mystery guest
Mystery guest

Zelf constateer je ook weinig of geen onvolkomenheden, zelfs niet als je even in de huid van je gasten probeert te kruipen. En die gasten zelf zijn doorgaans te beleefd om te zeggen dat ze het jammer vonden dat ze zo laat pas werden begroet, niet uitgezwaaid of in de jas geholpen. Vaak beseffen de gasten dit soort dingen niet eens, terwijl ze het onbewust wel ervaren en meenemen in hun gevoel over uw zaak. En u krijgt het dus nooit te horen.

Alleen daarom al is regelmatig bezoek van een mystery guest zo nuttig. Die is getraind op het observeren en constateren van kleine maar o zo belangrijke details in de bediening, en legt het ook voor u vast. 
Misset Horeca zet ook regelmatig mystery guests in voor de 
Top 100-onderzoeken en de reacties van de ondernemers in kwestie komen altijd neer op ‘Goh, zo hadden wij er nog nooit naar gekeken’ en ‘Nou, dat is dan inderdaad niet helemaal zoals het hoort’. 
Een rapport van een mystery visit is vrijwel altijd een eyeopener.

Bedenk wel van tevoren wat u precies wilt laten onderzoeken en zorg dat de mystery guest uw doelgroep vertegenwoordigt. Dan levert zo’n mysteryrapport vrijwel altijd waardevolle informatie op voor u en uw medewerkers. Zelfs als de mystery guest constateert dat bij u alles perfect verloopt, dan is dat toch heel fijn om even bevestigd te krijgen door een buitenstaander!