artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 41: Autogrill Nederland (AC Hotels en Restaurants)

Horeca

 

Positie 2014: 39
Vestigingen: 18
Omzet 2014: €32,2 miljoen
Omzet 2013: €32,9 miljoen
Stijging: 2,1%
Rapportcijfer: 6
Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 1%

‘Feeling good on the move’, is het motto van Autogrill Nederland. Het moederbedrijf van AC Hotels en Restaurants. Logisch, want het bedrijf is met een scala aan horeca-activiteiten te vinden op locaties langs de snelwegen. Met als toevoeging ‘Work, Eat, Meet, Sleep’, worden meerdere formules geëxploiteerd. Natuurlijk de bekende AC Restaurants, maar ook Flavours Food & Drinks, Burger King’s, Domino’s Pizza en een Tulip Inn Hotel. Daar zat tot vorig jaar ook nog een AH2Go bij, maar deze vestiging in Meerkerk moest de deuren sluiten. Voor head of operations Fred Hegt het zakelijke dieptepunt van het jaar. Wel werden de vruchten geplukt van de zakelijke vernieuwingen die
in 2013 werden doorgevoerd, merkt hij op. Het was nog niet merkbaar in de omzet, die licht daalde, maar omdat ook dit jaar verder wordt geïnvesteerd in onderhoud en verbetering van zowel in – als exterieur van de panden is er volop optimisme over 2015.
www.autogrill.nl