artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 48: Hotel van Oranje

Horeca

 

Positie 2014: 45
Vestigingen: 1
Omzet: €27,5
Omzet 2014: €27,5
Stijging: 0%
Rapportcijfer: 7
Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 5%

Met de splitsing van Hotel van Oranje (dat aansloot bij Marriott-merk Autograph) en Beach Hotel (dat bij Worldhotels blijft) is de ‘s’ van Hotels van Oranje eraf gevallen. Dat Jaap Liethof in de 21 jaar die hij directeur is het hotel internationale allure heeft weten te geven, blijkt uit zijn lijst hoogte- en dieptepunten. Hoogtepunt was het verblijf van de Chinese president Xi Jinping met zijn delegatie tijdens de nucleaire top, dieptepunten vormden annuleringen van grote evenementen wegens de ramp met MH17 en de sancties tegen Rusland. Liethof is trots op de Green Globe. ‘Een prachtige
erkenning voor ons maatschappelijk en groen ondernemen.’ Zijn omzet bleef gelijk, maar door een verschuiving van Sales & Catering naar Rooms is het resultaat positiever uitgevallen.  Alle kamers zijn recent gerenoveerd, en ook de geplande verbouwing lonkt – al is er nog altijd geen groen licht.
www.hotelvanoranje.nl