artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 7: NH Hotel Group

Horeca

 

Positie 2014: 8
Vestigingen: 36
Omzet 2014: €220 miljoen
Omzet 2013: €216 miljoen
Stijging: 1,9%
Rapportcijfer: 8
Economisch klimaat: 9
Verwachte omzetgroei: 5%

Voor het tweede jaar op rij wil managing director Maarten Markus fors investeren. In 2014 stak hij al €30 miljoen in de Nederlandse hotels, dit jaar nog eens €28 miljoen. Dat gaat onder meer zitten in een hotelletje of twee erbij. Ook wordt Krasnapolsky nog verbouwd, al betaalt de vastgoedeigenaar die rekening. ‘Kras’ wordt de eerste Nederlandse vestiging van het nieuwe merk NH Collection, Doelen en Barbizon Palace volgen later. Markus heeft ook een nieuwe locatie voor een tweede nhow hotel gevonden bij Amsterdam RAI, te openen in 2016. Als hoogtepunt van 2014 noemt hij de Zoover Award voor beste hotelketen van Nederland. NH kon na de moeilijke voorbije jaren ook wel een opsteker gebruiken. Het lijkt dat het aannemen van de nieuwe naam – per 1 januari 2014 werd NH Hoteles NH Hotel Group – een definitief keerpunt is geweest. Wel bleef de omzetgroei wat achter op de voorspelling van Markus vorig jaar, die 4 procent is niet gehaald.
www.nh-hotels.com