artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 84: Hajé Shops, Hotels & Restaurants

Horeca

 

Positie 2014: 91
Vestigingen: 8
Omzet 2014: €9,9
Omzet 2013: €7,9
Stijging: 25,3%
Rapportcijfer: 7
Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 5%

Een mooie omzetverhoging voor de Hajé-keten, ten opzichte van vorige jaren. ‘Het verbinden van de natuur aan de locaties van Hajé’, was de leidraad voor investeringen van het afgelopen jaar. Een mooi voorbeeld daarvan is het Streektransferium Linieland bij Nieuwegein langs de A27 waar Hajé een restaurant met supermarkt opende waar ze zoveel mogelijk met producten uit de regio werkt. Het streektransferium wil op deze manier ‘bijdragen aan de versterking van de regionale economie, het milieu en het landschap’, vermeldt Hajé op haar site. Deze horecaketen ziet dus kansen op het gebied
van blurring: het vermengen van retail en horeca. Zo zijn recent Hajé-restaurant De Lepelaar en De Aalscholver een samenwerking aan gegaan met Albert Heijn Lelystad. Klanten van de super kunnen in de restaurants bij de retailer bestelde boodschappen gratis afhalen. Thierry de Jager van De Lepelaar: ‘Eindelijk hebben we elkaar gevonden, een retailer en wij die geloven in een serviceproduct.’
www.hajerestaurants.nl