artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 22: Apollo Hotels

Horeca

Hij is te voorzichtig geweest. 3 procent dacht managing director Bas Tolmeijer in 2015 te groeien in omzet, dat werd dik 10 procent. ‘Heerlijk, weer stijgende omzetten en een mooie nettowinst. Dat was weer een paar jaartjes geleden’, zegt hij hierover.

Vestigingen: 13
Omzet: €79,4 miljoen (€71,2 mln)  11,5%
Rapportcijfer: 9 / Economisch klimaat: 9
Verwachte omzetgroei: 6%

Ook kijkt hij met voldoening terug op de opening van Apollo Groningen en van de introductie van Harbour Club Kitchen in Wyndham Apollo Amsterdam, samen goed voor een investering van Apollo van zo’n €5 miljoen. Alle cijfers staan in het groen, zegt Tolmeijer. ‘We zien een stijgende markt in Nederland van 8 procent en dan zien wij nog eens een marktaandeel stijging van 3 procent.’ Volgens hem blijft de markt de komende jaren zeker rond de 4 procent.
Apollo trekt voor komend jaar €6 miljoen uit, onder meer voor het vernieuwen van kamers in bestaande hotels, nieuwe faciliteiten voor Thermae 2000 en uitbreiding met één vestiging. Dat wordt geen nieuwbouw zoals Groningen, maar een acquisitie, zegt Tolmeijer. Waar houdt hij nog even stil.
Apollohotelsresorts.com