artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 34: Amrath Hotels & Restaurants

Horeca

De spectaculaire omzetgroei van Amrâth is met één woord te verklaren: Kurhaus. 2015 was het eerste volledige jaar dat de omzet van het iconische hotel, dat Amrâth in 2014 kocht, in de boeken staat. Toch noteert Kaspar van Eijl hetzelfde aantal vestigingen als een jaar eerder.

Vestigingen: 17
Omzet: €44,8 miljoen (€36,9 mln)  21,4%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 5%

Het hotel langs de A12 bij Maarsbergen moest, ondanks volledige nieuwbouw in 2010, eind 2015 de deuren sluiten wegens tegenvallende cijfers. Maar Van Eijl treurt niet als hij naar de boeken kijkt. ‘We zien wederom een beter resultaat op de omzet. Ook is er economiebreed een merkbare toename in horecabestedingen.’ Werd vorig jaar zo’n €5 miljoen geïnvesteerd, waarvan de helft in het Kurhaus, voor komend jaar heeft Van Eijl €12 miljoen uitgetrokken. Onder meer om 50 kamers toe te voegen aan Amrâth Amsterdam en 40 kamers in De l’Empereur in Maastricht te renoveren.
Amrathhotels.nl