artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 40: Febo

Horeca

Dennis de Borst kan een glimlach waarschijnlijk niet onderdrukken als hij terugdenkt aan de mediastunt waarbij hij een pop-upautomatiek neerzette in de chique P.C. Hooftstraat, een lekker contrast. Om nog meer aandacht te genereren liet hij sterchef Ron Blaauw een kroketje trekken – Jonnie Boer is trouwens ook een zelfbenoemd fan van de kroketten van Febo.

Vestigingen: 66
Omzet: €37,8 miljoen (€37 mln)  2%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 7%

Wie overigens bij die befaamde Febo-kroket denkt aan een diepgevroren, in een lagelonenland gefabriceerde staaf: fout! Zelfs de bouillon wordt in de Amsterdamse fabriek elke nacht vers getrokken, geen kroket wordt ingevroren voor hij het vet van een Febo-vestiging ingaat. En dat waarderen de klanten van wat door opa De Borst in 1942 werd opgericht als Bakkerij Febo – vernoemd naar de Ferdinand Bolstraat. ‘We zien de omzetten boven verwachting aantrekken’, zegt Dennis De Borst. Afgelopen jaar stond in het teken van de landelijke implementatie van de nieuwe huisstijl (van geel naar rood), website en een nieuwe verpakkingslijn.

Komend jaar investeert Febo ruwweg een miljoen euro, in trainingsprogramma’s, in het opstarten van de bezorgservice in Amsterdam én in de allereerste Febo Drive, in Oostzaan. Ook wil De Borst dit jaar met
6 vestigingen groeien.
Febodelekkerste.nl