artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 58: Steigenberger

Horeca

Het is nog even tanden op elkaar voor Steigenberger. Het eerste boekjaar zónder het Kurhaus (dat we na deze editie niet meer in dit verband zullen noemen) betekent een omzetverlies van dik 21 procent. Maar na het zuur komt het zoet, bezweert area general manager Erwin Bruyn. Kijk maar eens naar de omzetprognose voor 2016: plus 41 procent.

Vestigingen: 3
Omzet: €20,3 miljoen (€25,8 mln)  21,2%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 41%

Begrijpelijk, Steigenberger schudt het ietwat stoffige en ingedutte imago af en heeft de blik ferm vooruit. Afgelopen jaar openden twee nieuwe hotels onder nieuwe merken: InterCity Enschede en ‘muziekhotel’ Jaz in the City Amsterdam met een eigen doorgang naar de Ziggo Dome. Van het merk InterCity openen er in 2017 nog eens twee, in Den Bosch en Rotterdam. En Bruyn wil ook naar Leiden, Utrecht, Maastricht en Eindhoven. Maar hij vergeet ook moedermerk Steigenberger niet. ‘In 2015 hebben we op Schiphol het beste resultaat behaald sinds de opening van het hotel.’ In dat hotel opende ook het vernieuwde restaurant, Trattoria, en de kamers werden aangepakt. Oftewel, afgezien van de totale omzet louter opstekers in 2015. Bring on 2016!
Steigenberger.com/nl