artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 72: IQ Creative

Horeca

Je hóórt Cleo Vehmeyer bijna zuchten: in 2016 éven pas op de plaats na hectisch jaar 2015. Chef-kok Ricardo van Ede verliet de groep, nog geen jaar na het openen van restaurant Nevel, en er werd nogal geschoven met bedrijven en concepten.

Vestigingen: 13
Omzet: €14,2 miljoen (€13,7 mln)  3,3%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 3,7%

De oude Odeon werd gekocht van Amsterdam Village Company en verbouwd om drie concepten plek te bieden: Supperclub 2.0, dat na 26 jaar verhuist, APT en Hoppa. Ook werd het Aziatische concept Happyhappyjoyjoy geopend (en vorige maand de tweede vestiging in de oude Mercat), een samenwerking met Julius Jaspers. Jaspers en IQ Creative vonden elkaar eerder al in Julius Bar & Grill. Tevens werd pop-uprestaurant Le Coq definitief omgebouwd tot Wolf Atelier én is Vehmeyer gestart met het ombouwen van Nomads tot visconcept Pesca. Pfff, we snappen dat Vehmeyer en haar team even moeten uitblazen. ‘Dit jaar heeft ons heel veel gebracht, maar was met verbouwingen, verhuizing en openingen ook erg heftig.’ Toch was er tussen al het werken aan nieuwe concepten door ook nog ‘gewoon’ tijd om geld te verdienen, getuige de mooie plus van een half miljoen.
Iqcreative.nl