artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 9: Louvre Hotels

Horeca

Is worden overgenomen een hoogtepunt? Soms wel: er komen weer middelen vrij om te innoveren en te groeien, er waait een frisse wind van bovenaf. Michael Spetter, managing director Louvre Hotels Nederland, noemt de overname door het Chinese Jin Jiang International in ieder geval het beste wat Louvre afgelopen jaar zakelijk is overkomen.

Omzet: €161,7 miljoen (€158,7 mlN)  1,9%
Rapportcijfer: 7 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 3%

En groeiplannen zijn er zeker, zij het vooral buiten onze landsgrenzen. Met een Chinese kapitaalinjectie van €2,5 miljard wil Louvre met de merken Golden Tulip en Campanile nieuwe markten betreden. Tegenover het enthousiasme over de Chinese deals moet Spetter twee faillissementen in Nederland betreuren. Hij geeft als een van de weinigen in deze lijst de economie een beter cijfer dan het eigen bedrijf en noemt 2015 dan ook ‘een gemiddeld jaar met uiteindelijk minder groei dan verwacht’. Vorig jaar zei hij op 3 procent groei uit te komen over 2015. Maar voor 2016 staan weer overnames op de rol, bezweert Spetter.
Louvre-hotels.com