artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 92: Amsterdam Village Company

Horeca

Op het eerste gezicht lijkt het of de Amsterdam Village Company van Paul Hermanides langzaam afbrokkelt. Vorig jaar daalde de omzet al met zo’n 5 procent, nu gaat er bijna de helft af. Ook het aantal vestigingen is teruggebracht tot één, nadat Hermanides het pand van Odeon verkocht aan Nedstede, ook eigenaar van Panama.

Vestigingen: 1
Omzet: €8,4 miljoen (€15 mln)  43,8%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 30%

Maar niet getreurd, is Hermanides’ devies. Hij had het geld nodig om zijn paradepaardje, Hotel Arena, volledig op de schop te nemen. Hij investeert €11 miljoen in de verbouwing, die onder meer een uitbreiding van 116 naar 140 kamers en een nieuwe hoofdingang aan het Oosterpark betekent. ‘Wij zijn straks het enige hotel in Amsterdam dat letterlijk in een park ligt.’ De 24 extra kamers komen in een nieuwe hotelvleugel. Ook voegt Hermanides twee grote paviljoens toe, met een café/restaurant en ruimte voor vergaderingen en evenementen.

Hermanides heeft het dan ook over een gedurfde omslag, die als het verbouwingsjaar achter de rug is, 30 procent meer omzet moet opleveren.
Amsterdamvillagecompany.nl