artikel

Lunch met vis is gemakkelijk en snel

Horeca

Schmidt Zeevis in Rotterdam wil horecaondernemers helpen om meer visgerechten op de kaart te zetten. Dat heeft volgens algemeen directeur Marcel van Breda diverse voordelen. ‘We leveren de verse grondstoffen aan en kunnen ervoor zorgen dat de gerechten met een minimum aan voorbereiding geserveerd kunnen worden. Het resultaat is een goede calculatie voor de ondernemer én tevreden reacties van de klanten.’

Lunch met vis is gemakkelijk en snel

Visvariant op de High Tea

In de eigen lunchcorner van Schmidt Zeevis worden allerlei smakelijke lunchconcepten geserveerd, zoals de High-C, een visvariant op de High Tea, die uiteraard verwijst naar ‘sea’. ‘Hierbij serveren we een plateau bestaande uit gerookte vissoorten, diverse garnalensoorten en gebakken vis. De gerookte producten en garnalen kunnen alvast worden klaargelegd en daarna hoeft alleen de vis nog gebakken te worden en kan het plateau worden geserveerd. De bereiding is heel gemakkelijk, het personeel hoeft weinig heen en weer te lopen met borden en er is een minimum aan personeel nodig bij de voorbereiding. We zijn zó tevreden over het concept dat we dit graag willen uitdragen naar andere horecaondernemers’, zegt directeur Van Breda.

Hiervoor ontwikkelt het bedrijf een speciale flyer met een overzicht van de mogelijkheden en een voorcalculatie, die aan bestaande en nieuwe relaties wordt gepresenteerd. ‘Wij kunnen daarbij alle grondstoffen aanleveren en een duidelijke uitleg geven over de bereiding.’

Naast de High-C heeft Schmidt Zeevis nog diverse andere concepten in huis die heel geschikt zijn voor lunchrooms. Van Breda: ‘We hebben bijvoorbeeld een verse tonijnburger met wasabi en Oosterse saus in ons assortiment, broodjes met echte Hollandse garnalenkroketten, Hollandse garnalenbitterballen en salt & pepper calamari. Dit laatste is een Amerikaans gerecht van inktvis met een sausje, dat prima als snack geserveerd kan worden.’

Ook heeft het bedrijf diverse soepen in het assortiment. ‘We willen naast onze overheerlijke kreeftensoep met seizoenssoepen gaan werken, zodat horecagasten ieder seizoen een andere vissoep kunnen kiezen.’

Lunchassortiment gericht op gemiddelde lunchroom

Van Breda benadrukt dat het bedrijf zich met het lunchassortiment niet op het hoogste segment van kaviaar en tarbot richt, maar juist op de gemiddelde lunchroom. ‘We willen niet alleen onze vis promoten, maar ook laten zien dat er veel meer mogelijk is dan alleen een standaard broodje zalm of garnalen. Hiermee kunnen horecaondernemers zonder hoofdpijn smakelijke visgerechten serveren die niet alleen gemakkelijk te bereiden zijn en een gunstige calculatie hebben, maar bovendien gewoon ontzettend lekker zijn.’