artikel

Nieuw elan voor broodje kroket

Horeca

Van Dobben zet het broodje kroket opnieuw op de kaart. In samenwerking met meester-kok Jeroen Robberegt zijn vier verschillende Lunchspecials ontwikkeld. Iedere special bevat een andere kroketsoort, een smakelijk, bijpassend broodje en verse ingrediënten. ‘Zo kunnen horecaondernemers een broodje kroket serveren dat vernieuwend en verrassend is’, zegt brandmanager Mieke Kamphuis.

Nieuw elan voor broodje kroket

Ouderwets: twee sneetjes brood met twee kroketten

In veel horecagelegenheden wordt het broodje kroket nog steeds op de ‘ouderwetse’ manier geserveerd, weet Mieke Kamphuis. ‘Met twee sneetjes brood en op ieder sneetje een kroket. Nog steeds is dit een veel geserveerde lunchvariant, maar toch merken we dat een toenemend aantal horecaondernemers vindt dat de receptuur van het broodje kroket niet meer zo goed past bij de rest van de menukaart, waarop verse ingrediënten steeds meer de overhand krijgen.

Juist voor dit soort bedrijven is ons nieuwe concept heel geschikt. Zo kunnen ondernemers hun gasten verrassen met verse ingrediënten én een hogere prijsstelling vragen dan voor het traditionele broodje kroket.’De vier Lunchspecials sluiten volgens Kamphuis aan bij diverse trends, zoals fast casual dining en less is more, en de ontwikkeling dat de consument steeds vaker het vertrouwen zoekt in merken.

Lunchconcept Van Dobben

Voor het nieuwe lunchconcept heeft Van Dobben vier verschillende kroketten geselecteerd: de rundvleeskroket, kaaskroket, kalfsvleeskroket en kipsatékroket. De vier gekozen kroketsoorten zorgen volgens Kamphuis voor een divers aanbod. ‘Voor iedere gast hebben we een geschikt gerecht. Alle specials zijn verrassend en origineel van smaak, eenvoudig samen te stellen en daarmee zeer geschikt voor op de kleine kaart.’

Ondersteuning

Ondernemers die de Lunchspecials willen verkopen, krijgen van Van Dobben een uitgebreide beschrijving van de broodjes en de bereidingswijze. Ook ontvangen ze een ‘boodschappenlijstje’ met bestelnummers voor de verschillende ingrediënten per broodje van de eigen grossier. Daarnaast is er de mogelijkheid om een eigen gepersonaliseerde menukaart samen te stellen en geprint aangeleverd te krijgen. Ondernemers kunnen zelf aangeven welke specials zij willen voeren, tegen welke prijs en zij kunnen zelfs hun eigen bedrijfslogo toevoegen.

De Lunchspecials passen volgens Kamphuis uitstekend op de zomerse menukaart. ‘Het concept is uitermate geschikt voor het terras, want het is snel en gemakkelijk te bereiden.’ Wel benadrukt ze dat de gekozen ingrediënten volledig afgestemd zijn op de smaak van de Van Dobben-ragout. ‘De kroketten zijn dus niet te vervangen door andere soorten. Dan smaken de specials veel minder lekker.’