artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 13: Best Western

Horeca 280

Het aantal hotels met een Best Western-vlag aan de gevel bleef gelijk, maar de omzet stijgt fors. Dat moet managing director Wytze van den Berg meer dan tevreden stemmen

Horeca Top 100 2017 nummer 13: Best Western

De stijging komt volgens hem vooral omdat er drie hotels werden aangesloten op strategisch belangrijke locaties. Komend jaar wil hij een aantal hotels gaan bouwen en andere renoveren; daar ligt €10 miljoen voor klaar. En hij gaat actief de boer op met het label SureStay, dat Best Western afgelopen januari in de VS lanceerde, maar ook graag in Europa en specifiek ook in Nederland wil uitrollen. ‘We zijn met een aantal hotels in gesprek, de komende drie jaar verwachten we in de Benelux 25 hotels aan te sluiten.’

Van den Berg ziet dat de mogelijkheden voor hoteliers die graag bij een franchisemerk willen aansluiten, minder worden. ‘Hampshire stopt ermee en Golden Tulip is ook niet meer zo actief aan het werven. Daar liggen voor ons dus kansen.’

Vestigingen: 35
Omzet: €130 miljoen (€115 MLN)  13%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 15%
Bestwestern.nl

Reageer op dit artikel