artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 48: Deutsche Hospitality (Steigenberger)

Horeca 335

The artist formerly known as Steigenberger. Met hetzelfde aantal vestigingen de omzet met bijna de helft laten stijgen, is een prestatie van formaat.

Horeca Top 100 2017 nummer 48: Deutsche Hospitality (Steigenberger)

Die stijging is grotendeels toe te schrijven aan het succes van Jaz in the City, bij de Ziggo Dome in Amsterdam, dat afgelopen jaar opende. ‘Dat hotel heeft in het openingsjaar een fantastisch financieel resultaat behaald’, grijnst area general manager Erwin Bruyn. Bruyn mocht overigens ook een persoonlijk succes vieren: hij werd uitgeroepen tot General Manager van het Jaar binnen Deutsche Hospitality, zoals het vroegere Steigenberger sinds oktober door het leven gaat. Het merk Jaz in the City valt ook internationaal lekker, getuige de twee awards: Best Brand Experience en Best Brand Marketing Operation. Maar niet alle aandacht ging naar Jaz, er werd ook acht ton geïnvesteerd in Steigenberger Schiphol. Dit jaar gaat er nog eens een miljoen naar dat hotel, voor een soft refurbishment van de kamers.

Vestigingen: 3
Omzet: €30 miljoen (€20,3 MLN)  47,3%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 10%
Deutschehospitality.com

Reageer op dit artikel