artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 51: Hotels van Oranje

Horeca 395

Een rentree. En dat Hotels van Oranje vorig jaar niet in deze lijst stond, lag aan een onterechte aanname. Wij dachten: het Noordwijkse hotel valt tegenwoordig onder Marriott, dat helaas nooit cijfers wil delen.

Horeca Top 100 2017 nummer 51: Hotels van Oranje

Maar directeur Jaap Liethof merkte bij een andere gelegenheid fijntjes op dat het hotel zelfstandig opereert en alleen voor distributie en loyaliteitsprogramma is aangesloten bij Marriott. Dus welkom terug!

Liethof noteert altijd als aantal vestigingen één, maar hij opereert toch echt twee hotels: Hotel van Oranje en het naastgelegen Beach Hotel (en eigenlijk ook Beachclub O). Beach Hotel was afgelopen zomer gasthotel voor het WK voor strandwachten, wat de onderneming in september een mooie omzetboost gaf. De fraaie zomermaanden ervoor zorgden samen voor een recordomzet. Dit jaar voorziet hij zelfs een omzetgroei van 10 procent. De GOP zag hij afgelopen jaar al flink toenemen, zijn doel is 40 procent. Daarnaast wil Liethof, in 2015 met zijn managementteam winnaar van de Dutch Hotel Award, actief blijven op de voor zijn hotel sterk groeiende Aziatische markt.

En dan vergeet Liethof nog even te memoreren aan het feit dat afgelopen jaar na jaren onderhandelen met de gemeente en omwonenden eindelijk akkoord is bereikt voor nieuwbouw en uitbreiding. Eigenaren van het hotel Bram Mol en Charles de Boer investeren een slordige €100 miljoen in het project.

Vestigingen: 2
Omzet: €28 miljoen (€27,5 MLN)  1,8%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 10%
Hotelvanoranje.nl

Reageer op dit artikel