artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 59: Snackpoint

Horeca 303

Directeur van franchiseformule Snackpoint, Roger Gielen, komt dan wel uit midden-Limburg, zijn motto doet behoorlijk Rotterdams aan: ‘Niet zeiken, maar poetsen.’

Horeca Top 100 2017 nummer 59: Snackpoint

Al 22 jaar bouwt hij aan een gestaag groeiende formule, met vestigingen in heel Nederland. Ook dit jaar verwacht hij er weer vijf tot tien aan te sluiten. Naast meer Snackpoint-vestigingen, wil Gielen ook het in 2016 gelanceerde concept Snacksons verder uitrollen. De merknaam bestond al, en had jaren geleden onder meer een vestiging in Maastricht. De keten verdween, tot Gielen de naam kocht van Mora-oprichter Marcel Mourmans. De eerste vestiging opent eind dit jaar in Geleen. Snacksons is geïnspireerd op de Amerikaanse diner, en heeft een daarbij aansluitende kaart: burgers, T-bonesteaks en pulled pork, frisdrank met siroopshots en pitchers bier.

Een klein beetje ijdel is de Snackpoint-
voorman wel. Op de vraag welk bedrijf of ondernemer hem inspireert, is zijn antwoord: ‘Ons eigen bedrijf en wijzelf.’ Maar dat in ieder geval een aantal van de negentig Snackpoint-vestigingen het goed doen, bewijst de Cafetaria Top 100. Liefst zeven staan er in de lijst, waarvan twee in de top-10. De zaak van Roger Gielen zelf, in Susteren, staat op plek zes het hoogst genoteerd.

Vestigingen: 90
Omzet: €22,6 miljoen
Rapportcijfer: 9 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 7,5%
Snackpoint.nl

Reageer op dit artikel