artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 6: NH Hotel Group

Horeca 514

NH Hotel Group laat ook in 2016 weer mooie cijfers zien. Internationaal deed de groep het al goed met een winst van €11,5 miljoen, waar in 2015 nog €2,5 miljoen verlies werd geleden, en een omzetplus van 5,8 procent.

Horeca Top 100 2017 nummer 6: NH Hotel Group

In Nederland was de omzetgroei nog groter en werd bijna de vorig jaar voorspelde 7 procent gehaald. Managing director voor – onder meer – de Benelux Maarten Markus kijkt vooral met goedkeurend knikken terug op de zeer succesvolle introductie van het merk NH Collection in Nederland.

Het eerste, NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, kreeg een meer dan verdiende (en broodnodige) opknapbeurt, en behoort nu echt weer tot de top van wat de hoofdstad op hotelgebied te bieden heeft, inclusief aansprekende f&b-concepten als cocktailbar The Tailor (Best Hotel Bar 2017) en The White Room by Jacob Jan Boerma. Markus investeert dit jaar zo’n €15 miljoen, in herpositioneringen van hotels, brand awareness (lees: nieuwe billboard- en mediacampagnes) en nieuwe hotels. Bij de RAI is inmiddels begonnen met de bouw van nhow Amsterdam, dat in 2019 open moet. Het pand, ontworpen door Rem Koolhaas, werd overigens al vóór voltooiing voor meer dan €100 miljoen gekocht door Axa, ook eigenaar van onder meer het pand van Krasnapolsky.

Vestigingen: 35
Omzet: €251 miljoen (€235 MLN)  6,8%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 11%
Nh-hotels.nl

Reageer op dit artikel