artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 68: IQ Creative

Horeca 734

Het is voor algemeen directeur Douwe Werkman, die het stokje overnam van Cleo Vehmeyer, soms lastig alle zo totaal verschillende concepten binnen de club spannend en up-to-date te houden.

Horeca Top 100 2017 nummer 68: IQ Creative

Nou ja, bijna altijd. Nevel op de Westerdoksdijk niet, dus die locatie werd verkocht. ‘We kregen het niet aan de wandel, dat heeft ons veel geld gekost’, zegt Werkman. In het pand zit nu Niegus. Maar de nieuwe Supperclub, op de locatie waar vroeger Paul Hermanides’ Odeon zat, deed het daarentegen zeer goed en behaalde in het eerste volle jaar twee keer zo veel omzet als op de oude locatie.

‘We zien dat de uitgaven per persoon in elk van onze bedrijven toeneemt’, zegt Werkman. Eén van de meest succesvolle concepten is Happy-happyjoyjoy, een samenwerking met Julius Jaspers. Daar zijn nu twee vestigingen van, Werkman staat te trappelen dat aantal middels franchise snel te laten groeien. Eigenaar Bert van der Leden van IQ Creative is formeel nog exploitant van de Heinekenhoek, maar aangezien de sloop daar al is begonnen, komt er van het Leidscheplein geen omzet meer. Won Yip neemt daar het stokje over.

Vestigingen: 11
Omzet: €17,9 miljoen (€14,2 MLN)  26,1%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 10%
Iqcreative.nl

Reageer op dit artikel