artikel

Horeca Top 100 2018 nummer 3: NS Stations Retailbedrijf

Horeca 242

De horeca op treinstations heeft een zeer succesvol jaar achter de rug, waarin de omzet werd opgestuwd door een stevig consumentenvertrouwen, laat NS weten.

Horeca Top 100 2018 nummer 3: NS Stations Retailbedrijf

Komend jaar staat in het teken van het ombouwen van outlets naar nieuwe formules en formats. Zo werd op Utrecht een nieuw perronformat van Kiosk gelanceerd. NS worstelt nog alrijd met de retail- en horecatak. Behoort het nu tot een kerntaak of niet? Eerder werd aangekondigd dat de negentien vestigingen van pastaformule Julia’s (en alle 39 AH To Go’s op stations) zouden worden verkocht, maar daar ziet NS Retail nu vanaf. Voor de verkoop van De Broodzaak en Smullers, concepten van NS zelf, en de vestigingen van franchiseformules Hema en Starbucks wordt wel nog marktverkenning gedaan. De vestigingen van Kiosk, RailCatering en Stationshuiskamer blijven in ieder geval in handen van NS.
Retail.nsstations.nl

Vestigingen: 318
Omzet: €375,3 miljoen (€361,2 MLN)  +3,9%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 2,2%

Bekijk hier de complete Horeca Top 100 2018

Reageer op dit artikel