blog

Altijd online

Horeca

Heeft u dat nou ook? Dat u geen dag meer kunt leven zonder uw smartphone, iPad of laptop? Ik ben jaloers als u mijn vraag met nee beantwoordt. U heeft nog een leven. Ik kan al jaren niet meer zonder deze attributen: het liefst alle drie tegelijk. Ik MOET online, minstens één keer per dag, maar het liefst fulltime. Sneu hé?

Altijd online

Ik troost me maar met de gedachte dat er steeds meer mensen zijn zoals ik. Half Nederland is volgens mij al zo: altijd online, het wordt steeds gewoner. Ik ben inmiddels al zo ver van huis dat ik mezelf niet meer ben als ik niet mijn mail, de beurskoersen en de voetbaluitslagen kan checken. Ik word onrustig, onverdraagzaam, onaangenaam. U bent gewaarschuwd. Mensen zoals ik, en dat worden er dus steeds meer, kiezen hun horecabedrijven op gratis wifi. Een hotel zonder gratis wifi hoeft van mij geen reservering meer te verwachten. Van de ratten vind ik het, als ik ergens 15 euro per internetsessie moet betalen. Ik kom nooit meer terug en vertel aan iedereen die het maar horen wil dat het niet pluis is voor moderne mensen.

Gratis wifi moet het zijn, waarbij u en ik best weten dat gratis echt niet letterlijk gratis hoeft te zijn. Bij de prijs inbegrepen is ook goed, als u begrijpt wat ik bedoel. Ik raad u aan om mee te doen en wel zo snel mogelijk, als u al niet zover bent. Ik voorspel dat wifi uiteindelijk net zoiets wordt als stroom. Het wordt wel betaald, maar het is vanzelfsprekend. En de gebruiker is maar zelden direct de betaler. Indirect natuurlijk wel, maar dat had u zelf ook al bedacht. Hou op met die betaalde hotspots, codes tegen betaling en andere klantonvriendelijke fratsen. Durf mee te lopen aan het front. U vindt in mij een grote fan, dat beloof ik u. En u gaat een concurrentieslag winnen nu het nog kan, daarvan ben ik overtuigd.

Martine Zuil

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels