blog

Geen tijd = geen Twitter

Horeca

Horecaondernemers die geen tijd hebben voor sociale media kunnen beter afzien van het gebruik ervan. Het heeft namelijk geen zin om te starten met sociale media, wanneer je jezelf geen tijd gunt het een kans te geven. Punt!

Geen tijd = geen Twitter

Sociale media zijn hot. Iedereen heeft het erover en iedereen vindt er iets mee te moeten doen. De voorlopers in de branche hebben hun weg gevonden. Ze halen aantoonbaar voordeel uit hun opgebouwde netwerk. Zo twittert Niven Kunz in nog geen halve dag een kookworkshop vol en brengt Bas Hoogland speciale acties van Landal succesvol onder de aandacht.

Nieuwkomers klapperen met hun oren bij het horen van deze succesverhalen en haasten zich te starten met sociale media. Onbekendheid en onzekerheid drijft ze veelal in handen van dure bureaus, die op hun beurt weer inspelen op de zoekende ondernemers. Ze bieden trainingen en workshops op maat en gaan soms zo ver dat ze beloven alles uit handen van de ondernemer te halen. U leunt achterover, terwijl een bureau uw zaak vol twittert, facebookt en linkedIn-ed.

Het is te mooi om waar te zijn. Sociale media werken alleen bij persoonlijke aandacht. Zelf twitteren, zelf berichten plaatsen op Facebook en zelf een netwerk opbouwen op LinkedIn. Het is de persoonlijke aandacht die de meerwaarde van sociale media gaat aantonen. Voor ondernemers is het van belang om voor sociale media tijd te reserveren, net als bij elk ander serieus onderdeel in de bedrijfsvoering.

Geen tijd is niet langer een excuus, het is slechts de bevestiging dat het minder aandacht heeft. Horecaondernemers die geen tijd hebben om te twitteren, worden op sociale media in ieder geval een stuk minder serieus genomen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels