blog

Broodje BMW

Horeca

U zou me moeten zien, terwijl ik deze blog schrijf. In de showroom van de BMW-dealer zit ik, tussen de glimmende bolides, aan de leestafel. Mijn auto krijgt een beurt en ik vind het wel zo handig om in die pakweg anderhalf uur gewoon in de showroom mijn laptopje open te klappen en daar een beetje te werken.

Broodje BMW

Zo kost het me per saldo de minste tijd. Ik word uitstekend verzorgd hier. Prima espresso in een kleurrijk BMW-designkopje. Koekje d’r bij, niks mis mee. Het is net horeca. Ik moet hier dan ook denken aan de Jumbo. De supermarktgigant begint in Breda een restaurant, midden in de winkel. Hoe moeten we dat opvatten? Is het een bedreiging? Een tot mislukken gedoemd experiment? Of gewoon een inspiratiebron? Ik denk vooral dat laatste. Wat kan de horeca leren van de supermarkt? En andersom? Gaan ze naar elkaar zitten loeren in de wetenschap dat de consument zijn euro maar één keer besteedt? Of gaan ze met elkaar in gesprek, op zoek naar win-win?

Ik zou dat laatste wel verstandig vinden. Misschien wil Lidl straks wel evenementen gaan cateren. Of start de buurtsuper een eigen maaltijdbezorgdienst. Misschien heeft zelfs BMW wel plannen om een mooi horecaconceptje te ontwikkelen. Wie zal het zeggen? Een slimme horecaondernemer is de nieuwe concurrentie voor en neemt zelf initiatief. Creativiteit en samenwerking is de sleutel tot succes. Ga dus niet zitten wachten tot u vanuit onverwachte hoek concurrentie krijgt. Ga praten met de autodealer, de notaris, de juwelier of de kaasboer. Wie weet tot wat voor moois het leidt. Al is het maar één keer per jaar een leuke gezamenlijke actie. Ik heb al zin in een Broodje BMW!

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels