blog

Beter worden

Horeca

Volgens mij is het inherent aan een goed bedrijf: alsmaar beter willen worden. Het lijkt misschien een logische ambitie, maar dat is het alleen voor de bedrijven die nu al heel goed zijn.

Beter worden

Ik zie dat aan onze eigen kennis-events, zoals Cafetaria 2.0 en de Café Kennisdag, die recent weer plaatshadden. Maar ook bij andere seminars, netwerk- en inspiratie-events zie je vrijwel altijd dezelfde gezichten.

Prettige gezichten hoor, laat ik dat vooropstellen. Ik ontmoet graag goede ondernemers en vind het heerlijk om met hen over ‘de business’ te praten. Maar wat ik wel heel jammer vind, is dat je die grote groep ondernemers en managers die nog niet zo goed zijn, nooit tegenkomt. Juist zij, die nog veel te leren hebben, lijken zich op te sluiten in hun zaak om voor altijd tot de grijze middelmaat te blijven behoren.

Ik kan me toch niet voorstellen dat zij niet dromen van meer gasten, meer omzet, lagere kosten en (dus) meer winst. Het gaat er bij mij niet in dat zij niks zouden kunnen leren van hun collega’s. Maar waarom zien we ze dan nooit? Echt mensen, het helpt u enorm als u uw zaak zo af en toe een (mid)dagje verlaat voor een studiedag, een workshop, een netwerkevent of een inspiratietour. Uw bedrijf kan u echt wel een dagje missen. Sterker nog, uw bedrijf is u dankbaar als u straks terugkomt met een hoofd vol inspiratie en nieuwe kennis(sen). En hoe meer mensen er naar dit soort bijeenkomsten komen, hoe beter het is voor iedereen.

Dus huppakee, de kroeg uit! Uw restaurant uit! Rij maar eens 
150 kilometer naar een mooie meeting en kom als herboren terug. Ik zie u hopelijk snel!

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels