blog

Samenwerken

Horeca

Het klinkt als een open deur en dat is het natuurlijk ook: een soepele samenwerking als basis voor succes. En toch is het niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Dat geldt voor teams die onderling moeten samenwerken, maar ook voor partijen die zaken met elkaar doen.

Samenwerken

Slimme samenwerking tussen partijen begint met begrijpen wat de belangen van de ander – en uiteraard de gezamenlijke belangen – zijn. Als je die ziet en ook snapt, kun je komen tot een samenwerking waar beide partijen beter van worden.
In de foodservice gaat het grofweg om drie partijen die met elkaar moeten samenwerken: de horecaondernemers en -formules, de toeleveranciers of fabrikanten en de groothandels die daar vaak tussen zitten.

Vorig jaar is Misset Horeca, samen met EFMI Business School en Food Service Instituut Nederland (FSIN), begonnen om de kwaliteit van de samenwerking binnen de foodserviceketen in kaart te brengen. Tijdens een feestelijke avond in Huis ter Duin werd het onderzoeksrapport gepresenteerd en kregen de aanwezigen uit de drie verschillende schakels van de keten ook meteen de kans om elkaar te leren kennen en zo het fundament te leggen voor een betere samenwerking. Er werden awards uitgereikt aan de partijen die (door de partners!) als beste samenwerkers werden beoordeeld.

Dit alles werd door alle partijen dusdanig goed ontvangen, dat we nu een tweede editie van de Foodservice Awards organiseren. Aanstaande maandag is Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk opnieuw het toneel van dit vernieuwende en waardevolle initiatief.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels