nieuws

Business Class KLM eenvoudig

Horeca

‘Het aantal stewardessen per passagier is in de Business Class van de KLM te gering en het voedsel is te eenvoudig. Er zijn geen spelletjes bij het inflight-programma en de stoelen in slaapstand zijn voor lange mensen niet goed te gebruiken.

Dat is de conclusie van Andy Smulders, directeur van het marketingbureau Alasta uit Tilburg. Gedurende zeven maanden onderzocht hij nauwgezet en geheel onafhankelijk de kwaliteit van de Business en First Class van zeventien gerenommeerde vliegmaatschappijen.
In QEP Reisvakblad verschenen de resultaten:
Uit de zeventien luchtvaartmaatschappijen op ‘lange afstand’ is Emirates als beste uit de bus gekomen. Lufthansa komt op een tweede plaats met een uitmuntende service, gevolgd door Virgin Atlantic van Richard Branson, die vanuit Londen opereert. KLM moet het doen met een plaats in de middenmoot (tiende) en Northwest sluit de rij. Voor korte afstanden onderzocht Smulders vijf luchtvaartmaatschappijen die Business Class vliegen op Europa. Laatste werd KLM UK. ‘De snelle service gaat ten koste van kwaliteit en vriendelijkheid’, aldus Smulders.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels