nieuws

Pizzaketen uit op vergroten naamsbekendheid

Horeca

Pizzaketen Domino’s opent dit jaar nog drie nieuwe pizzabezorgzaken. ‘We zijn marktleider en dat willen we blijven’, zegt Simon Bijleveld van Domino’s. De pizzaformule is verder bezig om haar naamsbekendheid te vergroten bij de Nederlandse consument.

‘We willen graag snel groeien, maar wel op een gezonde manier’, vertelt Bijleveld. Hij is marketing coördinator bij Domino’s. Op dit moment telt de pizzabezorgformule 46 vestigingen in Nederland. Nog in 2000 staan er drie winkels op de nominatie om van start te gaan. Deze zitten in Maastricht, Leiden en ’s Hertogenbosch.
Domino’s is in Nederland de grootste pizzabezorgketen en wil die positie van marktleider behouden. Daarom streeft de keten groei van het aantal verkooppunten na. ‘We zijn op zoek naar franchisenemers en locaties’, aldus de marketing coördinator. De pizzaketen zit het liefst op b-1 locaties. Dit zijn vestigingspunten in de buurt van doorgaande wegen. Vandaaruit moeten bezorgers redelijk snel een gebied kunnen bewerken.

Weerbericht
Naast groei van het aantal vestigingen, streeft Domino’s ook meer naamsbekendheid bij consumenten na. Om dat te bereiken sponsort het bedrijf het weerbericht op de commerciële zender RTL4 rond acht uur. Daarnaast was de pizzaketen subsponsor van het evenement Domino’s Day op 4 november bij de commerciële zender SBS6. Daarbij werd een recordpoging gedaan om 3,1 miljoen dominostenen om te gooien. Een veld met dominostenen werd gesponsord door Domino’s. ‘Zo kunnen we onze merknaam versterken. Bovendien past een dergelijk evenement met dominostenen mooi bij onze naam’, aldus Bijleveld. In het logo van de naam Domino’s is ook een dominosteen verwerkt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels