nieuws

Snacktiendaagse krijgt herkansing

Horeca

Het plan om een ‘Snacktiendaagse’ te houden richting consumenten, is weer uit de ijskast gehaald. Doel van een dergelijke actie is het promoten van de cafetariasector. ‘We willen nu echt proberen het van de grond te krijgen, samen met een groep fabrikanten’, laat Johan van der Weerd, voorzitter van de sector Fastfood- en IJsbedrijven (IJsfrica) weten.

‘Ik heb gesproken met Sjoerd Zwanenburg (voorzitter van de Algemene Kokswaren en Snackproducenten Vereniging, red.) en een aantal sponsors van Hoger Rendement Horeca. We hebben besloten om de Snacktiendaagse weer op touw te zetten’, aldus Van der Weerd. Die eraan toevoegt dat het deze keer moet gaan lukken. Hij hoopt op brede steun van patat- en snackfabrikanten. Een paar jaar geleden strandden de plannen voor een dergelijke promotie-actie. De Platentiendaagse uit de muziekbranche diende als voorbeeld voor de Snacktiendaagse. Doelstelling van de actie was om de snackbar te promoten bij de consument.
Jan Vetnek
Een van de punten van discussie was of de actie voor alle cafetaria’s in Nederland moest gelden. ‘Mag Jan Vetnek ook meedoen?’ Was één van de vragen die toen naar voren kwam. Van der Weerd voorziet dat dat probleem niet aan de orde zal zijn. ‘We gaan aan cafetariahouders die mee willen doen, een eigen bijdrage vragen. Zo bouwen we toch een zekere drempel in.’ In ruil voor de eigen bijdrage krijgen deelnemers een promotiepakket. Bijvoorbeeld foldermateriaal voor een ‘Dag van de kroket.’ Hoe de Snacktiendaagse er verder uit komt te zien, is nog niet duidelijk. Als tijdstip denkt Van der Weerd aan het voor- of najaar van 2001. ‘In ieder geval niet in het hoogseizoen.’

Positief
AKSV-voorzitter Sjoerd Zwanenburg laat in een reactie weten het plan voor te zullen leggen aan zijn achterban. Hij hoopt op respons. ‘Ik vind het een hartstikke positief plan om de cafetariabranche te promoten’, is zijn mening.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels