nieuws

Snackkoerier nr. 19 2001

Horeca

Deze week in Snackkoerier een artikel over het eerste wraprestaurant in Nederland. Verder: fritesfabrikanten kampen met een gebrek aan voorraad en KHN-sector verricht een consumentenonderzoek over wat consumenten van de cafetaria vinden en verwachten.

Fritesfabrikanten kampen met gebrek aan voorraad

Door de uitzonderlijke grote regenval in de eerste weken van september hebben fritesfabrikanten grote moeite hun productie op peil te houden. Doordat de oogst laat op gang kwam, is er vrijwel geen voorraad waaruit geput kan worden. Farm Frites heeft zelfs voor korte tijd een productielijn voor diepvriesfrites stilgelegd.

KHN-sector verricht consumentenonderzoek

De sector Fastfood en IJsbedrijven van KHN laat in het kader van een afstudeerproject van Maastrichtse Hogere Hotelschool een onderzoek uitvoeren.Hieruit moet blijken wat consumenten van de cafetaria vinden en verwachten, alsook wat de doelgroep van de cafetaria is.

‘Formule niet zien als laatste redmiddel’

Het programma omvatte workshops en een forumdiscussie. Het panel tijdens de discussie bestond enkel uit franchisegevers, maar deze maakten er geen promotieshow voor eigen toko van.

Een nog onbekende snack: wrap, in een servetje uit het vuistje

Johan en Hanneke Zijp zijn eerder dit jaar in het centrum van Assen een wraprestaurantje begonnen. Zij zien deze gevulde pannenkoekjes als een smakelijk en gezond alternatief voor gangbare snacks zoals de frikandel, kroket, hamburger en patat.

Cafetariaformule Plaza ligt op koers

Fastfoodformule Plaza opende na een korte voorbereidingstijd op 12 april van dit jaar haar eerste vestiging. Anticipatie op behoeftes en interesses op foodgebied en leefwijze, waarbij een sterk stuk marketing en promotie van groot belang is, zo luidde destijds een der credo’s.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels