nieuws

Voedselklachten nauwelijks gewijzigd

Horeca

De Keuringsdienst van Waren heeft vorig jaar 4.551 klachten onderzocht. In 1.950 van de gevallen was de klacht terecht.

Dat staat in het Jaarverslag 2000 van de Keuringsdienst. Volgens een woordvoerder van de dienst heeft het aantal klachten de laatste jaren nauwelijks wijzigingen ondergaan. Ook de aard van de klachten is niet veranderd.

In een op de zes gevallen wordt de Keuringsdienst geattendeerd op geur- of smaakafwijking van producten.Voedselvergiftiging wordt ongeveer even vaak gemeld, net als slechte hygiëne in bedrijven.

De meldkamer van de Keuringsdienst voerde in 2000 bijna 34.000 telefoongesprekken met consumenten. In 4.551 gevallen leidde dit tot het instellen van een nader onderzoek omdat er mogelijk sprake was van een overtreding. Bijna 1.550 klachten bleken onterecht. Van ruim duizend klachten kon de oorzaak niet worden achterhaald.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels