Centraal servicepunt klanten Euro I.C.E.

IJsmachine-leverancier Euro I.C.E. Nederland gooit haar serviceverlening over een andere boeg. Het bedrijf start per 1 januari één centraal servicepunt voor alle klanten aan wie Euro I.C.E.een ijs- en milkshakemachine heeft geleverd.

Sedert vorig jaar heeft Euro I.C.E., dat in Nederland de belangen behartigt van de Italiaanse ijsmachinefabrikant Carpigiani, de service-organisatie uitbesteed aan Frijado Super Service in Breda. ‘Sindsdien hebben wij de indruk dat de directe contacten van ons bedrijf met de klanten onder druk staan’, zegt directeur Teun Loonen. ‘In onze serviceverlening willen we terug naar meer inbreng vanuit onze onderneming. Een eigen ondersteuningspunt draagt bij aan de klantvriendelijkheid.’

De ijsmachineleverancier zet haar nieuwe serviceorganisatie op in samenwerking met Frijado en Müller Horeca Apparatuur (MHA) in het Friese Balk. Loonen: ‘Ook met MHA hebben wij al eerder samengewerkt. Zij verleenden tot aan vorig jaar de onderhoudservice aan een aantal klanten van Euro I.C.E. in het noorden van het land. Deze samenwerking blazen we nu nieuw leven in.’

Loonen benadrukt dat de coördinatie van de nieuwe serviceorganisatie in handen komt van Euro I.C.E.. ‘Een groep van zestien gespecialiseerde monteurs verleent daarin exclusief service aan ijsmachines van de Carpigiani-groep. Zij volgen daarvoor momenteel een trainingsprogramma. Elke servicemonteur krijgt zodoende de geheimen onder de knie van door ons geleverde ijsmachines. Het serviceapparaat kent een centraal telefoonnummer waar onze klanten zeven dagen in de week voor vragen en problemen terecht kunnen. De monteurs zijn echter verspreid over het land gevestigd. Wij gaan ervan uit dat onze klanten op die manier binnen uiterlijk 24 uur na een melding kunnen worden geholpen’, aldus Loonen.