Naam Golden Tulip verdwijnt

De naam Golden Tulip verdwijnt langzaam uit beeld in de hotelwereld. Het Spaanse concern NH Hoteles, sinds zomer vorig jaar eigenaar van de Krasnapolsky-groep in Amsterdam, heeft besloten zich te profileren door het merk NH sterk naar voren te schuiven. Als eerste stap verdwijnt de naam Golden Tulip bij het bekende Krasnapolsky Hotel aan de Amsterdamse Dam.

Op termijn valt de naam weg bij alle ongeveer 35 Golden Tulips die NH Hoteles in haar bezit heeft. Daarnaast zijn er nog zo'n 335 zelfstandige hotels in de wereld die onder de naam Golden Tulips opereren in een nauw samenwerkingsverband met de Krasnapolsky-groep.

NH Hoteles ziet veel voordelen in het hanteren van een enkele hotelnaam. NH is in Spanje en Portugal, maar ook in Latijns-Amerika goed bekend. Dat de naam Krasnapolsky ooit zal verdwijnen, acht men ook bij de Nederlandse groep onwaarschijnlijk. Het instituut Grand Hotel Krasnapolsky is bij Amerikanen zelfs vaak nog bekender dan in Nederland zelf.