Albron slaat nieuwe weg in

Albron slaat nieuwe weg in

Van Hecke mag dan met zijn nieuwe naam Sodexho enorm aan de weg timmeren, bij Albron hebben ze de afgelopen maanden ook niet stil gezeten. 'Tijden veranderen, consumenten veranderen, en dus moeten wij zo af en toe ook mee veranderen', verklaart directeur commerciële zaken Peter Visscher van Albron in De Meern.

‘Als je onze koerswijziging in één zin wilt omschrijven, kun je zeggen dat waar voorheen de medewerker centraal stond, nu de gast de kern is van ons beleid. Natuurlijk zijn en blijven onze medewerkers ons voornaamste kapitaal, maar we doen het allemaal voor de eindgebruiker, de consument. Als dat goed gaat, gaat alles goed. Tevreden gasten geven tevreden werknemers, en andersom. En waar je tevreden gasten én tevreden werknemers hebt, gaat je resultaat omhoog.

’Albron heeft een kleine wijziging aangebracht in het logo. De gestyleerde ananas is niet verdwenen (Visscher: ‘Ben je gek zeg, dat vinden we juist een ijzersterk symbool’) maar de tekst daaromheen ‘symbol of hospitality’ is wel weg. ‘Dat weet iedereen nu wel’. Er is ook een nieuwe slogan: ‘Albron, bron van plezier’. ‘Ook daarmee redeneren we nu dus vanuit de ontvanger, de gast’, aldus Peter Visscher. Een gloednieuwe website en een serie nieuwe printcampagnes onderstrepen de nieuwe koers van Albron. Ook in de printcampagnes zijn geen medewerkers meer in beeld, maar slechts tevreden eindgebruikers. Een subtiel vleugje humor moet de nieuwe campagne de nodige attentiewaarde geven.