Meer mensen boekten met Hotelbon

De aanslagen in de Verenigde Staten iets meer dan drie maanden geleden, hebben de Hotelbon geen windeieren gelegd. Sinds september maakte ruim tien procent meer mensen gebruik van de mogelijkheid om drie nachten voor nog geen honderd gulden te overnachten, zo zei eigenaar C. Luken woensdag 12 december.

’Mensen willen dichter bij huis op vakantie’, constateert Luken. Zij geven volgens hem de voorkeur aan kortere vakanties met de auto boven vakanties met het vliegtuig.’Ze willen geen gezeur’, vat de initiatiefnemer van de Hotelbon samen.

De Hotelbon werd zeven jaar geleden in het leven geroepen. Er zijn sindsdien bijna twee miljoen vouchers verkocht. Hotelbon maakt gebruik van de niet-verhuurde kamers in meer dan 1100 hotels in dertien landen. Normaal gesproken is volgens Luken gemiddeld maar iets meer dan de helft van de kamers bezet. ‘Daar maken wij gebruik van.’

Om meer slagkracht te hebben om zijn onderneming verder te ontwikkelen, heeft Luken de aandelen die in handen van Free Record Shop waren weer teruggekocht. De platenmaatschappij had sinds enkele jaren tachtig procent van de aandelen in handen. De aankoop kostte Luken vele miljoenen.