nieuws

SK nr. 2 Campagne om horecapersoneel te trekken

Horeca

Om het groeiend personeelstekort in de horeca het hoofd te bieden, is 8 januari op de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam het startsein gegeven voor een wervingscampagne.

De campagne is een initiatief van onder andere Koninklijk Horeca Nederland en de vakbonden. Het personeelstekort in de horeca wordt geschat op ruim 20.000 mensen.
Voor veel mensen heeft de horeca, waarin 275.000 mensen werken, een slecht imago. Ze zien het als zwaar en stressvol werk. Tijdens de actie worden ook werkgevers aangesproken. Die moeten beter hun best doen hun personeel vast te houden.
De campagne, met als motto ‘’t werkt een stuk leuker in de horeca’, bestaat onder andere uit radio- en televisiereclames en een vacaturebank op internet. Hierop kunnen werkgevers hun vacatures plaatsen, werknemers kunnen deze 24 uur per dag bekijken. De campagnes hebben twee marketingdoelstellingen: de instroom van nieuw personeel vergroten en de uitstroom indammen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels