nieuws

SK nr. 2 ‘Gerucht overname Schöller door Nestlé is uit de lucht gegrepen

Horeca

Er is absoluut geen sprake van dat wij in de verkoop gaan’. Dit zegt Jan ten Tusscher, directeur van Schöller Nederland.

Hij reageert op geruchten dat concurrent Nestlé op het punt staat het Duitse ijsmerk over te nemen. ‘Het zijn berichten die de concurrentie keer op keer in de markt verspreidt om onrust te zaaien. Maar ik kan met mijn hand op het hart melden dat de geruchten opnieuw loos alarm zijn. Mij is van vergevorderde onderhandelingen niets bekend.’
Ten Tusscher kan zich eventuele belangstelling van Nestlé wel voorstellen. ‘Als ik hen was, zou ik Schöller best willen hebben. Ons concern is actief in landen waar Nestlé geen poot aan de grond krijgt. In de Nederlandse horeca is Schöller met desserts en impulsijs marktleider. Ons merk profileert zich aan de bovenkant van de markt en weet zich met het onderscheid in kwaliteit verzekerd van een groeiend klantenbestand. Onze ijsproducten kennen alleen al in de fastfoodbranche duizenden afnemers. En dat aantal groeit nog steeds’, aldus Ten Tusscher.
Met het steeds weer in de markt brengen van overnamegeruchten, schiet de concurrentie volgens Jan ten Tusscher niets op. ‘Het kweekt onrust waar wij ons echter niets van aantrekken. Schöller Holding gaat uit van zijn eigen kracht en dat willen we graag zo houden. Wij groeien harder dan dat de markt groeit. De markt kent veel ontwikkelingen waar we zelfstandig op willen blijven anticiperen met nieuwe ideeën. De komende maanden presenteren we met name op het gebied van desserts voor de horeca weer enkele vernieuwende concepten. Als er ooit al sprake zal zijn van overname, dan is Schöller de kopende partij.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels