nieuws

Televisiespot bij cafetaria opgenomen

Horeca

Snackproducent IgloMora Groep uit Den Bosch heeft van midden januari tot en met medio mei een actie voor het cafetariakanaal. Cora van Mora is ingezet om de campagne op televisie aan te prijzen. De commercial is op 12 december opgenomen, onder meer bij cafetaria Graft in Oisterwijk. Doel van de actie is de consumenten naar de Nederlandse cafetaria te lokken.

‘Cafetariahouders verkopen al jaren onze snacks. Wij willen iets extra’s doen om consumenten naar de cafetaria te trekken’, vertelt brandmanager Susanne Swinkels van de IgloMora Groep over de nieuwe campagne. De snackproducent werkt daarvoor samen met Bavaria. In de televisiespots van dit biermerk is sprake van ‘productplacing.’ Verschillende fabrikanten prijzen daarin hun merk aan.

In één van de nieuwe spots treedt Cora van Mora op. Ze is te zien met kipcorns in cafetaria Graft. Op bierviltjes en -etiketten en via radiospots en dagbladen roept Cora consumenten op om bij cafetaria’s een kipcornmenu te kopen. Alle cafetariahouders kunnen meedoen aan de actie. Ze dienen het Mora-kipcornmenu aan te bieden. Klanten betalen hiervoor Ä4,25 en moeten drie kroonkurken van Bavaria-flesjes inleveren. Het actiemenu bestaat uit een Mora-kipcorn, saus naar keuze en een portie frites.

Tijdens de actie verkopen de cafetariahouders het kipcornmenu voor Ä4,25. Normaal ligt de verkooprijs van zo’n menu iets hoger, maar daar staat volgens Swinkels tegenover dat de cafetaria-actie landelijke aandacht krijgt op radio en televisie. Ook zorgt de IgloMora Groep voor gratis promotionele ondersteuning zoals raamposters, stickers, toonbankdisplays, flyers en snackzakken. IgloMora Groep betaalt deelnemende snackbarhouders achteraf ongeveer een kwartje per verkocht actiemenu terug. ‘Dat is niet zoveel. Maar soms moet iets eerst geld kosten voordat het iets oplevert’, vindt Tonny van den Bosch. Samen met echtgenoot Jo runt ze cafetaria Graft in Oisterwijk. Zij juichen het initiatief van IgloMora Groep voor de cafetaria-actie toe. ‘Het is goed dat Mora iets voor cafetaria’s doet. Ze hebben jarenlang richting supermarktkanaal acties gedaan’, vindt Jo van den Bosch.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels