nieuws

Dommelsch wint Gouden Loeki 2000

Horeca

Het spotje van bierbrouwer Dommelsch, waarin een archeoloog merkwaardige gebitsafwijkingen ontdekt bij diverse skeletten, heeft de Gouden Loeki 2000 gewonnen. Deze publieksprijs voor de beste tv-reclame is vrijdagavond in Amsterdam uitgereikt aan de makers.

De clou van het spotje is dat mensen vroeger met hun tanden kroonkurken verwijderden van flesjes (Dommelsch)bier. Verzekeraar Centraal Beheer behaalde net als vorig jaar de tweede plaats met Joyriding. In die reclame rijdt een joyridende jongen de bekende advocaten, vader Max en zoon Abraham Moszkowicz, aan. Op de derde plaats eindigde een reclame-uiting van Calvé-sauzen. Daarin is te zien hoe een jongen gemorste Calvé-saus van een poster likt waarop een vrouw is afgebeeld. Dit onder het toeziend oog van zijn broer. Een recordaantal van bijna 55.000 mensen heeft dit keer meegestemd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels