nieuws

Internet-inhaalslag horeca succesvol

Horeca

De horeca is bezig de achterstand op het gebied van internet in te lopen. Dit meldt de Commissie Nieuwe Media van Koninklijk Horeca Nederland, de grootste brancheorganisatie voor de horecaondernemingen in ons land.

Uit het onderzoek onder de leden blijkt dat 52 procent van de horecaondernemingen in Nederland ‘online’ is, terwijl dit anderhalf jaar geleden nog slechts 20 procent was. Met name hotels en restaurants scoren hoog. De fastfoodbedrijven en cafe’s blijven iets achter bij het gemiddelde. ‘De informatie- en communicatietechnologie is één van onze speerpunten. We hebben er hard aan gewerkt. Het is leuk dat het streefpercentage van vijftig nu al overschreven is, terwijl we dit percentage eind dit jaar wilden realiseren’, aldus Jeu Claes, directeur van KHN.

Reserveren
Uit het onderzoek blijkt verder dat 42 procent van de leden van KHN een eigen website heeft, terwijl nog eens 18 procent verwacht dat ze er binnenkort een hebben. Vrijwel alle websites bieden een presentatie van het bedrijf middels foto’s en tekst. 40 Procent biedt de mogelijkheid tot reserveren of bestellen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels