nieuws

Nieuw jeneverglas ontworpen

Horeca

De Nederlander drinkt zijn borrel bij voorkeur uit een tulpglas of kelkje en met een kop op het glas. Dit laatste zal niet zo gauw verdwijnen, de karakteristieke glaasjes zijn een ander verhaal.

In een poging het imago van jenever te verbeteren heeft het Genevergenootschap vier studenten van The Design Academy in Eindhoven gevraagd een nieuw jeneverglas te ontwerpen. De jury, onder leiding van Jan des Bouvrie, heeft uiteindelijk twee ontwerpen gekozen als jeneverglas van de 21e eeuw. De voorzitter: ‘De ontwerpers kwamen met zoveel briljante ideeën dat het bijna onmogelijk was hét jeneverglas te kiezen. Uiteindelijk hebben we unaniem één glas gekozen als horecajeneverglas en één glas voor thuisverbruik. Beide ontwerpen dragen het credo van het Genevergenootschap ‘de kunst van het genieten’ op effectieve wijze uit.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels