nieuws

Snackkoerier nr. 8 2001

Horeca

Deze week in Snackkoerier: de behoefte om de brutowinstmarge van frites op te trekken tot 80 procent; oproep KHN ‘geef bedrijfsschade door als gevolg van mkz'; Duitsers besteden gemiddeld 60,- D-Mark bij McDonald’s.

Grote verschillen in prijzen en hoeveelheid patat

De brutowinstmarge van frites moet worden opgetrokken tot 80 procent. De prijzen van porties frites en de hoeveelheid per portie verschilt teveel per cafetariahouder. De portiegrootte dient daarom te worden doorberekdn en ondernemers moeten met elkaar overleg voeren.

Horeca Nederland inventariaseert mkz-bedrijfsschade

KHN roept haar branche op om bedrijfsschade als gevolg van mkz te melden. Samen met bondgenoten Toerisme en Recreatie Nederland, Recron en hiswa wil KHN na de crisis een schadeclaim indien bij de rijksoverheid

Duitsers besteden gemiddeld 60 mark per jaar bij McDonal’d’s

Duitsers hebben in het jaar 2000 meer dan vijf miljard Duitse Mark besteed in McDonald’s vestigingen in het eigen land. Dat is een gemiddelde van 60 D-Mark per hoofd van de bevolking.

Instapkorting voor cafetariahouders bij Eetplaza.nl

Bijna 1700 gulden korting voor een cafetaria die zich voor 30 april aansluit bij de internetsite Eetplaza.nl. Deze aanbieding kregen de leden van de sector Fastfood en Ijsbedrijven tijdens de openbare ledenvergadering op 2 april in Kaatsheuvel.

‘Kiplekker’ in Winkelcentrum Zuidplein

Kip, kip en nog eens kip. Verhage Fast Food heeft in winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam het roer omgegooid. Nieuwe menu’s met enkel kipproducten en ook een nieuw interieur. Het concept slaat aan. Het kipassortiment is daarom al in meer restaurants van de fastfoodketen op de menukaart gezet.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels