nieuws

Voorlopig nog geen Snackmeerdaagse

Horeca

De organisatie van een zogenaamde Snackmeerdaagse lijkt nog ver weg. Volgens voorzitter Johan van der Weerd van KHN sector Fastfood- en IJsbedrijven is het moeilijk om een modes te vinden die een landelijke actieperiode moet doen slagen.

De sector ontvouwde vorig jaar plannen om in de loop van 2001 de snackbranche te promoten door middel van een landelijke actie. Deze actie zou te vergelijken zijn met de nationale boekenweek of de platentiendaagse. ‘Het valt niet mee om de branche op één lijn te krijgen’, zegt Van der Weerd. ‘De besturen van de diverse belangverenigingen zijn van goede wil, maar hebben hun handen niet vrij om te participeren in de actie. Ook hun achterban moet achter het idee staan.’

Van der Weerd: ‘er is veelal geen budget voor, dus moeten zij nieuwe afspraken maken. Ik ben nu van plan om met alle belangenverenigingen rond de tafel te gaan zitten om een concreet plan te ontwikkelen. Dit kunnen zij vervolgens terugkoppelen naar hun achterban.’ De voorman van de sector Fastfood- en IJsbedrijven voegt daar nog aan toe dat een promotieperiode alleen zin heeft, als de branche er in zijn totaliteit aan meedoet. ‘Maar zover is het voorlopig dus nog niet.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels