nieuws

Minder pizza’s verkocht door telefoonstoring

Horeca

Pizzaketen Al Capone’s heeft omzetverlies geleden door de telefoonstoring op donderdagmiddag 19 april. Met name de telefoonaansluitingen bij andere telecomoperators dan KPN waren onbereikbaar. De concurrentie ondervond weinig hinder van de storing, die een groot deel van het telefoonverkeer platlegde.

De pizzabezorgketen Al Capone’s zegt bij monde van Danny Galiart omzet te zijn misgelopen. In het verleden was het callcenter van het bedrijf door een slecht functionerende telecomprovider vaak moeilijk bereikbaar. ‘Tegenwoordig zijn we eigenlijk altijd goed telefonisch te bereiken, tot het gisteren misging,’ vertelt Galiart. Rond 14.00 uur werd in het callcenter van het bedrijf duidelijk dat er iets aan de bereikbaarheid schortte. ‘We hadden toch wel even een beetje paniek in de tent.
Gelukkig wist onze eigen telecomprovider ons te bereiken en heeft ons duidelijk geïnformeerd over de situatie.’ Een ontregelde netwerkcomputer van KPN was de oorzaak van de telefoonstoring. Niet alleen vaste telefoonlijnen maar ook het mobiele telefoonverkeer ondervond veel hinder.
Ondanks dat de storing al in de loop van de middag was opgelost is er volgens Galiart wel omzetverlies geweest. ‘Er zijn gisteren driehonderd orders minder geplaatst dan vorige week donderdag. We hebben een stabiele omzet, dus die dagen zijn goed vergelijkbaar.’
Concurrent New York Pizza heeft volgens woordvoerster Belynda Visser weinig hinder ondervonden van de storing. ‘Op het hoofdkantoor waren we wel slecht bereikbaar, maar van onze franchisenemers hebben we tot nu toe geen klachten over omzetverlies gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat onze zaken om 16.00 uur ’s middags open gaan. Toen was, dacht ik, de storing al grotendeels opgelost.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels